Monday 7 January 2013

Bercuti di Langkawi

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Rasanya belum terlambat lagi untuk rose ucapkan 'Selamat Tahun Baru' kepada pembaca blog rose ni... Semoga tahun 2013 ini memberi sinar baru dalam kehidupan kita dan diharap setiap amalan yang kita lakukan diberkati oleh Allah s.w.t. insyaAllah...^_^

Entry kali ini adalah post yg pertama untuk tahun baru ini... Actually, rose banyak benda nak cerita kat korang tapi masa  tak mengizinkan untuk rose berblogger... hahaha..  Haa hari ni insyaAllah rose akan siapkan entry ni.. Xpe slow2 kan.. nanti banyak pulak entry yang rose tulis korang lak xlarat nk baca..hihi..

Rose nak share dgn korang kenangan rose pergi bercuti dgn paksu sekeluarga dan pekerja2 paksu (kedai makan dan kedai minyak wangi) baru2 ni.. 29/12/2012-31/12/2012... 3 hari 2 malam kami bercuti  di Langkawi... Seriously memang best dan seronok giler.. banyak jgk la tempat yang ktorng melawat dan ada jgk tempat yang kami xpergi.. rasa macam xpuas je pergi sana..hahaha.. xpe ada rezeki pergi lagi..hihi.. first time taw rose sampai sana.. 2 yg teruja sangat2.. hahahaha..

29/12/2012 (SABTU)

Kami berkumpul di rumah paksu pada pukul 8pg.. Selepas semua ada barulah kami bertolak.. Alhamdulillah perjalanan kami ke sana berjalan dgn lancar dan selamat sampai di Jeti Kuala Kedah pada pukul 1ptg.. Selepas itu, kami naik feri dalam lebih kurang dalam sejam lebih.. terasa lama sangat dok dlm feri tu.. sampai tertido..hahaha.. Kemudian paksu cari kereta sewa untuk kemudahan kami  berjalan di Langkawi.. paksu sewa van dan kereta.. 1 van xcukup.. sebab bilangan yg pergi sangat ramai.. yela paksu 1 family, tok dan opah, pekerja kedai makan dan minyak wangi.. malah abg ma dan family dia pun turut serta join ktorg pergi langkawi... ramaikan.. hahaha... Selepas itu, ktorg bergerak pergi ke tempat penginapan kami di Pantai Cenang, Langkawi.. Bila dah sampai bilik, kami kemas2 barang, solat dan rehat sekejap kemudian berjalan2 di pantai... pukul 8mlm kami keluar untuk makan malam.. Antara menunya, tomyam, ikan 3 rasa, telur dadar dan sayur campur.. kenyang sungguh malam tu.. hihi

Chalet rose di Pantai Cenang

Suasana waktu senja di Pantai Cenang

Makan malam (sory gambar kabur sikit) ^_^

30/12/2012(AHAD)

Alhamdulillah sudah 2 hari kami di Langkawi.. Hari ni kami nak pergi jalan2 di Langkawi..hehehe.. pukul 8.30pg berkumpul untuk pergi breakfast.. Menu pagi ni rose makan roti canai.. haha.. ada yang makan nasi lemak, roti canai dan bihun goreng.. bebas nak makan apa.. just order..hehe.. Selepas semua dah kenyang, barulah kami bergerak.. Tempat pertama yg kami pergi adalah Cabel Car.. memang sangat best, rasa macam nak naik lagi.. pemandangan dari atas sangat2 cantik.. indah sungguh ciptaan Allah.. ^_^

anak2 paksu  snap dgn itik besar

Laluan untuk pergi ke Cabel Car

Cabel Car

kami berhenti di setiap perhentian di laluan Cabel Car untuk melihat pemandangan di sana.. sambil tu bergambar sekejap..hehe

Tempat kedua kami melawat adalah tempat membuat Minyak Gamat.. Macam2 jenis minyak gamat yg dijual.. Rambang mata nak beli.. Macam2 jenis minyak gamat yg rose beli.. hehe..

Setelah penat berjalan sampai ke petang, kami pun pulang ke tempat penginapan.. Sampainya kami di Pantai Cenang, kami turun ke pantai untuk bermain banana boat..  Pada pukul 8 mlm, kami keluar untuk makan mlm dan berjalan2 untuk cuci mata(shopping)..hehehe..

31/12/2012(ISNIN)

Macam biasa sebelum berjalan kami akan breakfast dulu.. pagi ni kami makan di kedai mamak.. hahaha.. Selepas selesai makan, kami pun memulakan perjalanan kami ke Underwater World.. tersangat teruja bila masuk kesini.. sebab apa?? dapat lihat ikan yg ada dalam laut dgn lebih dekat..  macam2 kehidupan laut ada disini..

Selepas puas kami berjalan di 'Underwater World' kami pun beransur keluar untuk pergi ke destinasi seterusnya iaitu 'Beras Terbakar'.. memang ada sejarah tentang beras terbakar dan rose dpt melihat sendiri beras terbakar tersebut.. dekat situ juga ada gerai2 menjual baju, kain batik & kain pelekat dan mcm2 lagi laa.. apa lagi shopping baju laa..  hahaha... dan rose jgk ada beli kain batik dan kain pelekat untuk mak dan abah rose..

Lepas penat berjalan dan shopping..ktorg pun singgah makan jap.. perut pun dah keroncong..hehe.. Kemudian kami pun bergerak pergi ke Pekan Kuah.. katanya dekat situ banyak tempat untuk shopping.. hehe.. ktorg xterlepas untuk beli coklat.. I LOVE COKLAT.. rose dan adik rose borong coklat dekat2 seratus lbh laa.. huhu..

Huh memang rambang mata lihat coklat..semuanya sedap2.. hehe.. Lepas semua dah shopping dan borong coklat.. kami pun bergerak ke tempat jeti untuk naik feri.. Feri kami pukul 5ptg.. Allhamdulillah selamat sampai jgk di jeti tersebut.. Bila semua barang2 di periksa kami pun bergegas ke feri untuk balik ke Gerik,Perak..huhu.. Dalam perjalanan  naik feri untuk balik rose tertido jgk..yela badan pun dah penat..huhu.. jalan sakan..hahaha.. Kami selamat sampai  di jeti tersebut dalam pukul 6.30ptg.. kemudian kami pun bergerak untuk pulang.. Kenangan di Langkawi xakan dilupakan..memang best sangat2.. Kami semua selamat sampai di Gerik pada pukul 11mlm.. Allhamdulillah selamat sampai.. ^_^
Ok lah kawan2.. sampai sini saja la.. cerita rose di Langkawi..
Wassalam.. =)

..SWEET MEMORY AT LANGKAWI..

Thanks For Reading ^_^

1. bestnya kila....g langkawi.....
    sweetnya.... :)

2. hehe..memang best laa ida.. mcm nk p lg.. :)

3. Langkawi is clean and best place to spend valuable time with family. we saw the waterfall &the beach area being cleaned by the authority, The vicinity still need upgrading especially the toilet.Syabas Langkawi and JEWEL OF KEDAH.
    Nov.25-29 2013
    Singapore.

4. Assalamualaikum Tuan/Puan.

Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...